Menü Bezárás

Célkitűzés tréning

Miért fontosak a célok? Ezt tisztázni kell a célkitűzés tréning előtt!

Célok nélkül lehet élni? A válasz az, hogy lehet, de nagyon nehezen. A célkitűzés tréning megtanuljuk, hogy ahhoz, hogy az ember előre tudjon haladni az életben, mindenképp szükség van egyfajta elképzelésre, hogy mit is szeretne megvalósítani.

A célkitűzés tréning során kiderül megtanulja a célkitűzés módszertanát
A célkitűzés tréning során kiderül megtanulja a célkitűzés módszertanát. Első lépésként a cél pontos megfogalmazása és a határidő szükséges.

Ez az elképzelés nem elég, hogy csak elképzelés maradjon, hiszen annak érdekében, hogy az elképzelésünk meg is valósuljon, meg kell határoznunk, hogy mikor szeretnénk azt, hogyan, és pontosan mit is szeretnénk. Ha mindez megfogalmazódott bennünk, onnantól nevezzük az elképzelést célnak.

 

A célkitűzés tréning során tisztázzuk, hogy célok nélkül mire megyünk…

Mivel mindenki szeretne megvalósítani egyfajta álmot, egy saját elképzelést, így ennek érdekében az embernek tenni kell, egy célt kell kitűznie a megvalósítás érdekében. A célkitűzés tréning gyakorlati módszereket ad a résztvevők számára.

Amennyiben az ember céltalan, úgy kevésbé lesz sikeres az életben, lassabban fog előre haladni, illetve azok az emberek, akik pontos és határozott célokkal rendelkeznek, az efféle céltalan embereken keresztül valósítják meg és érik el a nagyobbnál nagyobb terveiket és kitűzött céljaikat.

Célok nélkül nem megy
Célok nélkül valójában az ember csak úszik az élet hatalmas tengerében kevés kihívással és még annál is kevesebb sikerélménnyel. A célkitűzés tréning végére minden résztvevő jól kidolgozott célokkal rendelkezik.

Általában azok az emberek, akiknek nincsenek kitűzött céljaik, félnek, nem hisznek magukban, hogy ez sikerülhet, nem tudják, hogy hogyan is kezdjenek hozzá és hogyan vigyék véghez, vagy éppen nincsenek tisztában a célok fontosságával.

 

A célkitűzés tréningen megvizsgáljuk a rövid-, közép-, hosszútávú célok jelentőségét

Az embernek vannak rövid-, közép- és hosszútávú céljai – vagyis kellene hogy legyenek. Ha ezek még nincsenek meg pontosan, akkor a célkitűzés tréning végére meglesznek.

  • Rövid például az a fajta cél, amelyet egy éven belül szeretnénk megvalósítani. Ez lehet akár egy autó vásárlása, vagy éppen lakásfelújítás.
  • Középtávú célnak nevezzük azt, amelyet nagyjából 1-5 év alatt szeretnénk megvalósítani. Például családalapítás, nagyobb értékű használati tárgyak vásárlása, vagy esetleg egy jól menő cég megalapítása.
  • Hosszútávú cél pedig az, amely 5 évnél későbbre tehető, ami lehet akár egy saját lakásra való gyűjtés, vagy bármilyen olyan dolog, amelynek a megvalósítás több időt igényel.

Arra mindenképp érdemes odafigyelni, hogy ne akarjunk mindent egyszerre megvalósítani, és ne legyünk túlterheltek emiatt.

 

Célkitűző mechanizmus

Ahhoz, hogy célt tudjunk kitűzni, először is meg kell határoznunk, hogy mi minősül célnak. Sokan szokták mondani, hogy az a célom, hogy boldog legyek. Ugyanakkor a boldogság az egy állapot, amelyet a céljaink megvalósításával, ezáltal a sikerélmények sorozatával érhetünk el, illetve tarthatunk fent.

célok tudatos megtervezése a célkitűző tréningen
Fontos, hogy a célunk legyen valószerű és megvalósítható, ugyanakkor ösztönző is egyben.

Meg kell terveznünk egy utat. Mégpedig azt az utat, amely a célhoz vezet. Először is meg kell határoznunk az időintervallumot. Tehát tisztázzuk magunkban, hogy mikor szeretnénk, hogy valóra váljon az elképzelésünk.

Ezután meg kell terveznünk, hogy hogyan is akarjuk pontosan megvalósítani ezeket a célokat. Célszerű rugalmasnak lenni, ha szükség szerint változtatni kell valamit a megvalósítási folyamaton.

Érdemes átgondolni, hogy a múltban esetleg mi okozott kudarcot, és min szükséges változtatni ahhoz, hogy végig tudjuk járni a célunkhoz vezető utat. Az emberek fejében általában egy pozitív jövőkép szerepel, és sokan nem számolnak az esetleges megvalósítás közbeni kudarcokkal.

Fontos tudni, hogy mint minden út, ez sem lehet teljesen zökkenőmentes. Ugyanakkor nem szabad, hogy a motiváció csökkenjen, fent kell tartani a pozitív jövőképet a szemünk előtt.

Minél többször leírjuk, minél többször megfogalmazzuk magunkban azt a bizonyos kitűzött célt, annál valószínűbb, hogy végig tudjuk járni az ahhoz vezető utat.

Ahhoz, hogy valaki célokat tűz ki, és van egy konkrét elképzelése, bizony tenni kell. Így a cél elérése érdekében sokkal hatékonyabban dolgozunk, mert eltökéltek és motiváltak vagyunk. Fontos, hogy ezt a motivációt végig fent tudjuk tartani, és mindig tudjunk újabb és újabb célokat meghatározni magunknak.

 

A célkitűzés tréning tematikája

A célkitűzés tréning tematikája vázlatosan:

  • Miért fontos a célkitűzés
  • Miért nem tűzünk ki célokat
  • Célkitűzés és a siker kapcsolata
  • Célkitűzés és önbizalom
  • Milyen a jó cél
  • Célkövető mechanizmusunk
  • Rövid-, közép- és hosszútávú célok
  • A célkitűzés módszertana
  • Gyakorlati technikák a célkitűzésre

 

A célkitűzés tréning célja

A célkitűzés tréning célja, hogy minden résztvevő megtanulja a cél fogalmát, fontosságát, a célkitűzés folyamatát, valamint annak megvalósítását, véghezvitelét. Mindezt gyakorlati feladatokkal.

 

A célkitűzés tréning eredménye

A célkitűzés tréning részvevői megtanulják az elképzelésük és vágyaik megvalósításának a folyamatát, mindezt egy pozitív hozzáállással és pozitív jövőképpel. Megtanulják megkülönböztetni a valódi célt és az álcélt, a célkitűzési mechanizmust és annak fontosságát.

A részvevők tudni fogják a képzés végére, hogy hogyan hangolják össze a rövid-, közép- és hosszútávú célokat anélkül, hogy túl nagy nyomás nehezedne rájuk, illetve hogy hogyan legyen egy cél motiváló, mintsem frusztráló.

A célkitűzés tréning részvevői sikeresek lesznek a célmegvalósításban, így lesz egy pozitív életszemléletük. A munkában javul a teljesítmény, valamit a magánéletben is. A „célom, hogy boldog legyek” állapot is megvalósulhat, hiszen a beteljesedett célok sorozata és a sikeres élet boldoggá teszi az embert. Illetve , ha van egy személy, akinek nehézségei vannak az önmegvalósítással, annak is segítséget tud nyújtani a képzésen tanultak alapján.

A célkitűzés tréning során fejlődik a koncentrációs képesség, motiváció fenntartása, a szervezői készség, a célok felmérésének a képessége és a pozitív gondolkodásmód.

A célkitűzés tréningen való részvétel után először is mindenképp javulni fog a célok elérési aránya. Javulni fog a bizonyos dolgokhoz való hozzáállás, az életszemlélet. Egy lendületes, gördülékeny, boldogabb életmódot tudnak ezentúl követni a résztvevők.

 

Kinek ajánlott a célkitűzés tréning

Mindenképp azoknak ajánljuk a célkitűzés tréninget, akiknek nincs elég önbizalmuk ahhoz, hogy ki merjék tűzni a bennük megfogalmazódott vágyakat, vagy éppen nem hiszik el, hogy el tudják érni azt. Azoknak is ajánlott a képzés, akik nem tudják, hogy mégis mi a megvalósítás folyamata, illetve mik a fontos lépések.
Természetesen ajánljuk a célkitűzés tréninget fejlődni vágyó cégvezetőknek, kitörni vágyó munkavállalóknak, illetve minden olyan egyénnek, aki szeretne sikeresebb lenni az életben.

 

Célkitűzés tréning jelentkezés

Célkitűzés tréning információk:

  • Tréning időtartama: 2 nap (naponta 9.00-17.00)
  • Szükséges előképzettség: nincs
  • Minimális részvételi korhatár: 18 év
  • Ruházat: kényelmes, sportos

 

A célkitűzés tréning időpontja, helyszíne, ára:

A tréning díja: 25.000 Ft / fő (mely tartalmazza a 2 napos tréning díját, a kiadandó anyagokat, de nem tartalmaz ellátást, szállást)

A célkitűzés tréning legalább 8 fő jelentkezése esetén indul.

 

Érdeklődés esetén kérem töltse ki az alábbi űrlapot, és értesítjük, amint megszervezésre kerül az adott képzés. Ez csak egy tájékoztatás, ez nem kötelezi Önt semmire.

 

Kapcsolódó tartalom személyes hatékonyság fejlesztése témakörben: